Sista kvällen i Kambodja

Imorse var vi bokstavligt talat uppe innan tuppen! Halv fem stod klockan på rigning och strax därefter begav vi oss i den mörka morgonen tillbaka till Angkor för att uppleva soluppgången bakom Angkor Wat.
Tyvärr fick vi varken se någon soluppgången då det var för mycket moln på himlen eller gå in i Angkor Wat för att det öppnade inte förrän klockan 8.
Igår fick vi inte heller gå in i det templet på grund av att vi inte hade kläder som täckte axlar och knän. Så det var till en besvikelse, men vi har fått uppleva de flesta templen tillsammans med ungdomarna och Mr An som har varit en stor upplevelse! De har uppskattat deras vistelse här i Siem Reap så mycket att de själva har svårt att sätta ord på det.

Innan vi vinkade av våra ungdomar tillsammans med Mr An besökte vi också den flytande byn och wow vilken upplevelse, människornas sett att leva är så facinerande! Det var första gången ungdomarna åkte båt.
Vi låter bilderna få tala för deras levnadssätt.

På bilden ser ni Patyuth, Srey Sar och Sokhy på båten.

Efter flytande byn gick vi allihopa ut och åt, ungdomarna fick smaka på pizza som de aldrig tidigare gjort.
Killarna tyckte om det och Ly Kuon tog till och med doggybag på sina rester!
Däremot gick inte pizzan hem hos tjejerna.
Efter middagen bjöd vi med alla ungdomar till att prova på "fish tank" där man sätter ner fötterna så fiskarna äter upp döda hudceller. Det kittlades sa de och de skrattade under hela tiden!

Tyvärr har vi som sagt problem med internetuppkopplingen på det här hotellet så imorgon när vi har mer tid gör vi ett nytt försök för mer bilder!

Nu säger vi godnatt från Kambodja och imorgon väntar en lång resa tillbaka hem till Sverige!
Mer uppdatering innan dess!